Tillid – svært at opbygge, let at miste
Danmark klarede sig rigtigt godt igennem covid-19, bl.a. på grund af den enormt store tillid i vores samfund. Både tillid til hinanden, tillid til faglighed og videnskabelighed, og tillid til myndighederne. Men er den høje tillid noget, som vi blot skal tage for givet som noget ”særligt dansk”, og som automatisk følger af de forskellige formelle positioner, vi indtager? Eller er tillid noget, som vi som topledere konstant skal arbejde for både at fastholde og styrke? Og hvordan gør vi det bedst? I dette foredrag på Ledelseskonferencen vil Søren Brostrøm dele ud af sine erfaringer som topleder både i og udenfor krisetider, og han vil bl.a. fortælle om, hvordan han har arbejdet med evidens og data for at underbygge arbejdet med omdømme og tillid, og hvordan stærk ekstern omdømmeledelse også styrker den interne sociale kapital i organisationen.
Foredraget vil bl.a. give et bud på følgende:
- Hvordan kan du som leder øge tillid under en krise og genetablere tillid efter kriser?
- Handler det hele blot om god kommunikation og effektiv brug af SoMe?
- Hvordan kan du som leder arbejde evidens- og datadrevet med omdømmeledelse?
Søren Brostrøm
Søren Brostrøm er uddannet læge fra Københavns Universitet, hvor han også forsvarede sin ph.d.-afhandling indenfor neurofysiologi. Søren Brostrøm arbejdede i mange år som overlæge i gynækologi og obstetrik, før han i 2011 skiftede til Sundhedsstyrelsen, hvor han siden 2015 har været direktør. Søren har desuden en master i offentlig ledelse (MPA) fra CBS og har taget en diplomuddannelse som Senior Manager in Government (SMG) fra Harvard Kennedy School of Government. Søren Brostrøm har haft rigtig mange tillidshverv indenfor sundhedsområdet og er p.t. medlem af bestyrelsen i Verdenssundhedsorganisationen (WHO).